onsdag 21. oktober 2009

Hoya Compacta

Må bare legge ut bilde av stoltheten blant potteplantene mine.

Nemli Hoya Compacta

eg synest denne blomsten er kjempestilig!
og så får eg den til å blomstre mange ganger i året.
sist gang den blomstret, kom den med ikke mindre enn 2 blomsterknopper :-)

men slik ser den altså ut akkurat no.
har måtte byttet vase på den, da Pusur klare å rive den ned fra vinduet den stod i ( og akkurat da eg oppdaget det, stod ikke katten så særligt høyt i kurs hos meg....) men men, den har no overlevd, og begynt å blomstre :-)vel og merke mangler den noen blomster her og der på "kulen" ... men det gjør ikke så myenærbilde av de flotte blomstene

3 kommentarer:

Linda S. L sa...

wow for en flott blomst! skikkelig stilg, kan skjønne du er glad iden ja :)

bestevenn sa...

Det var en utrolig morsom blomst. Er veldig glad i blomster jeg også. Denne har jeg ikke sett før, - tror jeg.

Lisemoren sa...

Fantastisk. Der er den jo. Den har helt andre blader enn porselnsblomsten min, men blomstene ser på en prikk like ut. Bare at det henger "tårer" på mine. Og så duften da.

Jeg går med en lapp i lommen med navnet, etter at du tipset meg om det, og den lappen skal jeg ta frem helt til jeg finner den på gartneriet :) Skjønner at du er fornøyd med den der.

Håper formen er bra.

Klem fra Lisemoren