tirsdag 17. februar 2009

Litt flere atc-er

Marcus har vert hjemme fra barnehagen i dag, pga feber og øyebetennelse.

men eg hentet bare masse hobbyutstyr opp i stuen, og fikk laget noen atc-er.
holder på med noen krone-atc-er til swap-en på Art Pieces-forumet.
i tillegg fikk eg laget disse 3 gjennomsiktige vintage-atc-ene....
de er fortsettelsen på en serie som eg har begynt på, og de 2 første fikk Lise hos meg. glemte jo selvfølgelig å ta bilde av de...



har fått spørsmål på hvordan eg får de gjennomsiktige. det er veldig enkelt:

blank pakketape!

legger tapen over bildet( ikke fotopapir, det funker dårligt....) legger i bløt i varmt vann, etter noen minutter( varierer litt, avhengig av papir) fjerner eg forsiktigt papiret fra tapen- no har bildet blitt overført.

tørker litt- og legger de oppå det eg vil ha som underlag. i dette tilfelle en gammel bokside.

obs! bilder skrevet ut på vanlig printerblekk funker DÅRLIGT! blekket er ikke vannfast. så da blir det bare griseri utav..... vet av erfaring......

bildene må vere skrevet ut på laser-printer eller hentet fra ukeblader...

6 kommentarer:

Gunn Marit sa...

Åå disse var bare helt nydelige Benedicte! Hvordan lager du de gjennomsiktige?

Pia sa...

Hvor er det nogle lækre ATC kort

Fredhøy - Gro sa...

Nyyydelige, og der var jo forklaringen på hvordan de er laget og! Må nok prøves, ja!

Gro

Lise ♥ Hverdagsglimt og Kreativiteter sa...

Har vært så heldig å få to av disse, og det er bilde av de i bloggen min. Benedicte, bare ta de bildene hvis du vil også.

De er så fine!!

klem

Riet sa...

woww,woww Benedicte,what a gorgeous card,l love the image.

hugs Riet.xx

Anette sa...

Disse var utrolig flotte Benedicte!! Denne tape-teknikken må jeg prøve en gang... ser litt vanskelig ut, men...